SOCIĀLIE TĪKLI KĀ RĪKS BIZNESĀ JEB, VAI IR SVARĪGI, KA LMT IR 108 000 SEKOTĀJU, BET BITE 1 500?

 

Ivars Bandonis

Stratcom.lv

Interneta lietotāju skaits nemitīgi aug. Arī interneta lietotāju vidējais un internetā pavadītais laiks vecums pastāvīgi palielinās. Par šiem faktiem strīdas vien retais. Tomēr jautājums, vai manam uzņēmumam ir jābūt sociālajos tīklos, daudziem aizvien atklāts. Atbildes īsā versija – jā, ir jābūt. Jautājums ir vienīgi par formu, kādā tu tajos esi. Ja tam piekrīti, tālāk vari nelasīt.

SOCIĀLO TĪKLU ĀĶIS

Tev atliek sociālajos tīklos vienreiz nospiest pogu „patīk” vai sākt sekot kādam koorporatīvajam kontam, lai tu kļūtu par tā pastāvīgo sekotāju un tavā “timeline” nepārtraukti zibētu šī konta vēstījumi. Tā ir kā mūžīga reklāmas auditorija. Vai atceries cepumus „Selga”? Jā, kā gan tos vispār var aizmirst. Bet vai tu zini, cik sekotājus ir savākusi šis zīmols portālā Draugiem.lv? Mini! Pareizā atbilde – 90 000 cilvēku. Šie 90 000 sekotāji ir sasaistīti ar šo zīmolu un regulāri saņem reklāmu, kamēr vien tu nenospiedīsi pogu “pārtraukt sekot”. Apsveicu šo uzņēmumu ar patiešām veiksmīgu sociālo tīklu politiku.

KĀDA JĒGA NO ŠĪS SEKOTĀJU JŪRAS DRAUGIEM?

Nu, padomā, kāda jēga no 90 000 cilvēku, kuri regulāri redz tavu zīmolu? Vai atceries “Uncle Bens” mērces makaroniem?

 

Kamēr 90tajos bija reklāma, bija mērces baigi populārās, tomēr, kad šodien redzu šo mērci, mani pārņem sajūta, ka tā veikalu plauktos stāv kopš pēdējas TV reklāmas. Sociālie tīkli ir tava zīmola reklāmas platforma, kas krietni atvieglo jaunu produktu ievešanu tirgū, dod tev uzticības zīmi, palielina pieprasījumu, un līdz ar to tu zini visu par savu klientu, jo viņš tev seko. Piemēram, LMT ir 108 000 sekotāju, Tele2 54 000, bet Bite 1400. Kapēc tā? Paskaties pats – spied uz attēla.

Tele2 majas lapu izstrade.png
Bite majas lapu izstrade.png

 

Ko tas nozīmē – Bite sociālajā portālā Draugiem.lv nespēj konkurēt nepareizas mārketinga stratēģijas dēļ. Ja esmu viens no 604 000 ikmēneša Draugiem.lv lietotājiem, uzmini, kādus piedāvājumus es ieraudzīšu vispirms?

CIK ĀTRI ES VARU GŪT SEKOTĀJUS?

Atbilde ir vienkārša – līdz ko sāksi dot saturu, kuru vēlas sekotājs. Sociālo tīklu ieraksts jau sen vairs nav vienkāršs teksts ar linku. Sociālie tīkli nav “par mani”, bet “par jums” – cilvēkiem, notikumiem, zināšanām. Lai kurā jomā tu strādātu, saturam jābūt interaktīvam un tādam, kas sniedz izklaidi, zināšanas un mazu, mazu daļu reklāmas. Mēs neviens negribam to, ko mums vēlas pārdot tā sieviete telefonā, bet to, kas ir populārs. Tev noteikti jāņem vērā, ka katrā sociālajā tīklā ir savas iespējas un komunikācijas stils. Kas der vienā, nederēs otrā. Gribu uzreiz minēt – neuzticiet sociālo tīklu politiku skolēnam tikai tapēc, ka viņš ir jauns un saprot “no tiem datoriem”. Jā, no datoriem saprot, bet ne no mārketinga, tava produkta un pircēja vajadzībām.

SOCIĀLOS TĪKLOS SĒŽ TIKAI JAUNIEŠI

Ja tā būtu, tad portālam DELFI  nebūtu 70 000, Neste Oil 69 000  un Baltic Taste  32 000 sekotāju. Gemius  pētījums lieliski parāda interneta lietotāju vecumu. Tas pieejamsšeit. Šodienas jaunieši ir rītdienas ekonomiski aktīvā sabiedrības daļa.

Jā, sociālie tīkli ap sevi pulcē milzīgas ļaužu masas, izklausās gandrīz vai pēc sociāldemokrātiskās digitālās revolūcijas, kur rūpnīcu vietā ir Draugiem.lv, FaceBook, Twitter, Google. Cik ilgi tu pacietīgi stāvēsi malā?

Ivars Bandonis

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s